pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 |
úterý | 8:00 – 10:00 | 13:00 – 14:00 |
středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 |
čtvrtek | 8:00 – 10:00 | 13:00 – 14:00 |
Další informace jsou na stránce podatelny.
Úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
úterý | 8:00 - 10:00 | 13:00 - 14:00 |
středa | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
čtvrtek | 8:00 - 10:00 | 13:00 - 14:00 |
Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
Obec Bělušice vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deska, Sbírka právních předpisů
Vyhlášky a nařízení jsou zde: Vyhlášky a nařízení,
Organizace je oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady.
Sazebník úhrad za poskytování informací
pro úhradu nákladů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí a podle Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679
Obec Bělušice stanoví
v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, ve spojení s § 17 tohoto zákona, s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, s § 10 odst. 3 a 4 zákona č. 123/1998 Sb. o právu
na informace o životním prostředí, s článkem 12 odst. 5 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679
a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebník úhrad
za poskytování informací:
čl. I.
Náklady na pořízení kopií
1. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4:
a) jednostranná ................................................................ 2Kč
b) oboustranná ................................................................ 3Kč
2. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A3:
a) jednostranná ................................................................ 4Kč
b) oboustranná ................................................................ 8Kč
3. Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) jedna stránka 3Kč.
4. Za pořízení skenu či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 při skenování a do velikosti A3 při fotografování včetně úpravy k odeslání …………………..……. 5Kč.
5. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou obec/škola/školka/jiný subjekt za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.
6. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných obcí/školou/školkou/jiným subjektem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
čl. II.
Náklady na opatření technických nosičů dat
1. 1 ks CD ................................................................................... 10 Kč
2. 1 ks DVD ................................................................................ 20Kč
3. Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.
čl. III.
Náklady na odeslání informací žadateli
1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p., případně jiného poskytovatele poštovní služby. Náklady na balné se stanoví paušální částkou 20,-Kč za jednu poštovní zásilku.
2. V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
čl. IV.
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 1hodina. Úhrada za hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 300,- Kč, započítává se každých i započatých 30 minut. Úhrada je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců obce/školy/školky/jiného subjektu, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací, podle schváleného rozpočtu pro rok 2020. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka.
2. Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace.
3. Do vyhledávání se zahrne s ohledem na konkrétnost formulace žádosti pouze vyhledání, ve kterém dokumentu se požadovaná informace nachází (např. v evidenci, spisové službě), vyhledání samotného dokumentu (např. ve spisovně, v počítači), vyhledání požadovaných informací v dokumentu, přenesení informací do sdělení žadateli (výpisem nebo kopírováním v počítači). Omezeně lze zahrnout čas nutný na anonymizaci chráněných údajů. Ostatní činnosti spojené s vyřízením žádosti, včetně právního posouzení, se nezapočítávají. Nezapočte se ani čas kopírování listinných dokumentů, který je již vyjádřen jednotkovou sazbou za kopii.
čl. V.
Ostatní ustanovení
1. Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Do celkové výše 100,- Kč nebude úhrada požadována, pokud žadatel nepodal po dobu jednoho měsíce od podání předchozí žádosti další žádost.
2. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce/ředitel školy/ředitel školky/ředitel jiného subjektu od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.
3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu/školy/školky/jiného subjektu v úředních/otevíracích hodinách nebo převodem na bankovní účet obce zveřejněný ZDE: 4922491/0100
4. Tento sazebník se stanoví na účetní období 2 let.
5. Sazebník byl schválen starostkou obce dne 15. 6. 2021
V Bělušicích, dne 15.6. 2021
Starosta obce: Eva Jelínková
E-mail:
Obecní úřad:
+420 476 110 201
Starostka obce:
+420 724 976 239
Adresa:
Bělušice 64
434 01 Most
Bankovní spojení:
4922491 / 0100
PO 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
ÚT 8:00 - 10:00 13:00 - 14:00
ST 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
ČT 8:00 - 10:00 13:00 - 14:00
PÁ NENÍ ÚŘEDNÍ DEN